KISAH TRAGIS MUHD FIRDAUS DULLAH



Bismillah...

Sudah lama aku tidak berkongsi kisah kanak2 di blog ini. Tiba2 hari ini aku terpanggil untuk berkongsi kisah tragis penemuan remaja kurang upaya Muhammad Firdaus Dullah (adik Firdaus), 15 di kawasan Flat Taman Semarak, Nilai awal pagi Ahad  lepas (22/042014). 

Memang tragis keadaan adik Firdaus  ketika ditemui oleh  Pengarah Imigresen Negeri Sembilan Faizal Fazri Othman dalam operasi bersepadu di kawasan Flat berkenaan. Amat2 menyedihkan. Aku tak sanggup tengok video ini sampai habis. Suami aku pun tak sanggup tengok. Tidak dapat digambarkan penderitaan yg telah ditanggung oleh adik ini..... untuk entah telah berapa lama. Dikurung oleh ibu sendiri di bilik yg kotor  dan gelap sampai tinggal tulang..  Ya ALLAH!...Memang sentap yg amat. Sedih, geram, marah.....macam2 perasaan yg timbul.


Video penemuan remaja OKU yg amat menyedihkan :'(
(sediakan tisu sebelum menonton video ini)


Gambar adik Firdaus pada Nov 2011 (ihsan FB Imashima Lola)
Gambar kecil gambar adik Firdaus ketika ditemui pada 22/04/2014



Boleh klik link2 berikut untuk update terkini kisah adik Firdaus:

FAIZAL : KISAH PENEMUAN FIRDAUS
KEADAAN REMAJA OKU TIDAK MEMBIMBANGKAN
LOLA : MEREKA TIDAK TAHU KESEMPITAN HIDUP SAYA
APA KATA BEKAS PENGASUH REMAJA OKU
BAPA REMAJA OKU DICARI
ABDULLAH : ISTERI SAYA SAYANG FIRDAUS
GAJI BERSIH LOLA DIDEDAHKAN
KESIHATAN REMAJA OKU BERTAMBAH BAIK
TABUNG ADIK FIRDAUS DITUBUHKAN
TIGA PERKATAAN YANG MERUNTUN JIWA
REMAJA OKU SEMAKIN SIHAT
NAJIB : KEBAJIKAN REMAJA OKU TERJAGA
LOLA DIDAKWA ABAI ANAK OKU
FIRDAUS DISERAHKAN KEPADA JKM
FIRDAUS MENINGGAL TENGAH HARI TADI


"MOGA ALLAH SAYANG"




Admin :
InshaAllah penemuan adik Firdaus ini ada hikmah dan pengajarannya buat kita semua. Sama2lah kita mendoakan semoga adik Firdaus kembali pulih, disayangi dan terbela nasibnya. Amin.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Direktori Amal Jariah